Student
: Bărcăcianu Dănuț
|
Evaluare individuală
|
Evaluare de grup
|
Evalaurea obiectivă
|
Evaluarea practică
|
Avantaje
|
- elevul devine un participant activ in procesul învățării
- elevii pot trage propriile concluzii asupra învățării și
pot emite propriile judecăți cu privire la ceea ce au învățat
- realizează introspectie si auto motivare pentru a învăța
- poate constientiza mai bine ceea ce nu a învățat
- stimulează gândirea critică
- prevede finalitatea pregătirii elevului
|
- oferă posibilitatea participării în comun
- elevii au posibilitatea de a aprecia efortul celorlalți
si de a primi aprecieri
- se poate exersa responsabilitatea de grup si colaborarea
- profesorul se poate sprijini pe observația participativă
- informează elevii cu privire la propriile procese de învățare
- studiază procesul de învățare ca un întreg
|
-Poate fi
adaptată la obiectivele studentului
- poate fi
comparată lista de cerinte cu continului cursului
-elevii
pot face sugestii valoroase
- analiza
itemililor: discriminare pozitivă
- foloseste tehnici speciale de măsurare a unor
trasaturi, a unei prestatii, a unei experiente;
|
- „a
știi” poate fi comparat cu „ a știi să faci”
- este
motivatoare și antrenantă
- are un grad inalt de
obiectivitate
|
Dezavantaje
|
- poate
conține subiectivitate
- pot
lipsi elemente pe care elevul nu le sesizează din cauza lipsei
de experiență
|
- poate
fi mai putin obiectivă
- achizițiile
individuale se „pierd” în cele ale grupului
- poate
ridica unele probleme în creearea unor strategii de îmbunătățire a predării
|
- poate restrânge evaluarea doar la continuturi specifice
|
- are nevoie de condiții speciale pentru a putea fi efectuată
( laborator, etc)
|
În această activitate am învățat că există mai multe stiluri de evaluare. Profesorul va ști să folosească în dreptul elevului stilul de evaluare care ar aduce rezultatele cele mai bune, din perspectiva evaluării.
RăspundețiȘtergere